MijnRevalidatieFriesland: veel gestelde vragen

  • BasisGegevensset Zorg
  • Door u op het portaal ingevulde vragenlijsten
  • E-consult berichten

Vooralsnog tonen we (vanaf 13-1-2023) alleen de afspraken van de komende week.  Onze leverancier gaat dit jaar nog aanpassingen maken, waarmee we weer meer afspraken in de toekomst kunnen gaan tonen.

Neem dan contact op de met locatie waar uw een afspraak heeft of heeft gehad.

Patiëntenportalen zijn websites van zorgverleners. Zo kunt u alleen gegevens uit het medisch dossier van Revalidatie Friesland inzien in MijnRevalidatieFriesland. Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of website van de gebruiker zelf. Hierin kunt u de gegevens van al uw zorgverleners eenvoudig verzamelen en delen met anderen. In een PGO verzamelt en beheert u zelf uw gegevens. Zo krijgt u meer grip op uw eigen gezondheidsgegevens.

Meer lezen over een PGO of een PGO kiezen? www.pgo.nl

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of website waarin je levenslang informatie over je eigen gezondheid bij kunt houden en waarmee je actief aan de slag kunt gaan met je gezondheid. Zo kun je jouw medische gegevens verzamelen en beheren. Op deze manier houd je grip op je gegevens: van behandelingen tot labuitslagen, medicijngebruik en inentingen

Meer lezen over een PGO of een PGO kiezen? Ga naar www.pgo.nl

Het is mogelijk om via ‘Mijn gegevens’ uw e-mailadres te wijzigen. Dit kan via: Menu > Mijn Gegevens > Contactgegevens, klik vervolgens op veranderen achter het mailadres. Na het veranderen van het e-mailadres is het belangrijk het e-mailadres te controleren. Dit kan door onder de telefoonnummer(s) en uw emailadres op ‘Start de controle’ te klikken. U ontvangt hierna een e-mail met hierin een code, deze code kunt u invullen op de site waarna u op opslaan klikt.

Het is mogelijk om via ‘Mijn gegevens’ uw telefoonnummer te wijzigen. Dit kan via: Menu > Mijn Gegevens > Contactgegevens, klik vervolgens op verander achter het telefoonnummer. Na het veranderen van het telefoonnummer is het belangrijk het telefoonnummer te controleren. Dit kan door onder de telefoonnummer(s) en uw emailadres op ‘Start de controle’ te klikken. U ontvangt hierna een sms met een code, deze code kunt u invullen op de site waarna u op opslaan klikt.

Het is mogelijk om via ‘Mijn gegevens’ de gegevens van uw huisarts, apotheek of verzekering te wijzigen. U kunt uw huisarts- / tandarts- / apotheek- / verzekeringsgegevens aanpassen op MijnRevalidatieFriesland via: Menu > Mijn gegevens > Contactgegevens. U ziet nu een overzicht van uw persoonlijke gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. Als u onder deze gegevens kiest voor ‘Veranderen’ kunt u de juiste huisarts/apotheek kiezen en/of zoeken. Als u uw verzekeringsgegevens probeert aan te passen, zal ons systeem de gegevens automatisch ophalen bij uw verzekering.

Het is mogelijk om via “Mijn gegevens” uw adres te wijzigen op basis van de gegevens die bekend zijn bij uw gemeente. U kunt uw adres wijzigen op MijnRevalidatieFriesland via: Menu > Mijn gegevens > Contactgegevens. U ziet nu een overzicht van uw persoonlijke gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. Onderaan uw adresgegevens kunt u kiezen voor ‘Veranderen’. Als u hier op klikt haalt ons systeem uw gegevens op uit de Basisregistratie Personen (BRP). Zodra u kiest voor ‘Overnemen’ worden de gegevens uit het BPR overgenomen.

Let op: u kunt dus alleen uw adres wijzigen als uw nieuwe adres bij uw gemeente bekend is.

U krijgt een e-mail wanneer er een vragenlijst voor u is klaargezet. U ontvangt alleen bericht van Revalidatie Friesland wanneer u ‘toestemming’ heeft gegeven voor het ontvangen van informatie. Wanneer u geen toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van informatie dan zal het secretariaat u hierop attenderen. Heeft u wel toestemming gegeven maar geen e-mail ontvangen? Mogelijk staat uw e-mailadres niet correct in ons systeem, controleer uw e-mailadres via ‘Mijn gegevens’. Mocht het e-mail adres goed in ons systeem staan dan is het mogelijk dat de e-mail in uw spambox terecht is gekomen.

Mogelijk heeft u de vragenlijst al een keer beantwoord of is er iets mis gegaan met het uitzetten van de vragenlijst. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de betreffende afdeling: contact & locaties

Dit is afhankelijk van de inhoud van het e-consult. De arts bepaalt of hier kosten voor in rekening worden gebracht. Een e-consult kan daarom meetellen voor uw eigen risico.

Het is niet mogelijk om een eerder gestelde vraag te wijzigen. Wel kunt u een aanvulling verzenden op een eerder gestelde vraag.

U krijgt een e-mail wanneer uw vraag is beantwoord. U ontvangt alleen bericht van MijnRevalidatieFriesland wanneer u ‘toestemming’ heeft gegeven voor het ontvangen van informatie. Heeft u wel toestemming gegeven maar geen e-mail ontvangen? Mogelijk staat uw e-mailadres niet correct in ons systeem, controleer uw e-mailadres via ‘Mijn gegevens’. Daarnaast is het ook nog mogelijk dat de e-mail in uw spambox terecht is gekomen.

U kunt een e-consult starten door op ‘Start een nieuw e-consult’ te klikken. Door op het woordje ‘Aan’ te klikken, verschijnt er een venster met alle locaties waar u onder behandeling bent (geweest) en waar u een vraag via e-consult aan kunt stellen. In het veld ‘Onderwerp’ kunt u dan – naast het onderwerp van uw vraag – de naam van uw behandelend arts invullen. Het e-consult wordt naar uw zorgverlener verzonden na het klikken op ‘Verzenden’. Als u een e-mail wilt ontvangen wanneer uw vraag beantwoord is, dan is het belangrijk dat het juiste e-mailadres bij ons bekend is en dat u toestemming geeft voor het ontvangen van dit e-mailbericht. Het antwoord vindt u terug in ‘Mijn e-consult’.

MijnRevalidatieFriesland is actief sinds 7 april 2017. Alle brieven voor deze datum worden niet getoond omdat deze niet digitaal beschikbaar zijn. Wilt u toch inzage in deze gegevens? Neem dan contact op met (het secretariaat) van uw revalidatie arts.  Contact & locaties

U kunt een samenvatting van uw medisch dossier opvragen, dit kan door naar ‘Mijn Dossier’ te gaan en vervolgens op ‘Mijn Dossier Downloaden’ te klikken. Wanneer u uw volledige dossier op wil vragen kan dit door contact op te nemen met uw Revalidatie Arts.

Op donderdag worden de afspraken voor de komende week op MijnRevalidatieFriesland gezet. Hierdoor kan het voorkomen dat je al wel een uitnodiging voor een afspraak hebt gehad, maar je deze nog niet kan zien op MijnRevalidatieFriesland.

Op dit moment is het bij Revalidatie Friesland nog niet mogelijk om via MijnRevalidatieFriesland een afspraak zelf in te plannen of te verzetten. Voor vragen over geplande afspraken, neem contact op met de locatie waar je een afspraak hebt. Contact & locaties

Log in op MijnRevalidatieFriesland en klik op ‘Agenda’, hier kan je zowel de komende afspraken als de afspraken die al zijn geweest bekijken.

Patiëntenportalen zijn websites van zorgverleners. Zo kunt u alleen gegevens uit het medisch dossier van Revalidatie Friesland inzien in MijnRevalidatieFriesland. Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of website van de gebruiker zelf. Hierin kunt u de gegevens van al uw zorgverleners eenvoudig verzamelen en delen met anderen. In een PGO verzamelt en beheert u zelf uw gegevens. Zo krijgt u meer grip op uw eigen gezondheidsgegevens.

Meer lezen over een PGO of een PGO kiezen? www.pgo.nl

 

Ja, u kunt op verschillende manieren inzage krijgen in uw eigen dossier. U kunt dit via MijnRevalidatieFriesland bekijken of door een kopie op te vragen. Via MijnRevalidatieFriesland kunt u een gedeelte van uw medische gegevens inzien (zoals correspondentie, behandeldoelen en het revalidatieplan).

De onderdelen in uw medisch dossier moeten in samenhang beoordeeld worden met andere bevindingen en uitslagen. Ook kunnen er onderdelen zijn die nadere uitleg vragen. We raden u aan niet zelf conclusies te trekken uit uw medische gegevens, maar contact op te nemen met uw revalidatiearts.

Ja, dat is mogelijk. De indeling van het portaal ziet er iets anders uit, dan bij gebruik op een pc of tablet. Zo vindt u de menu-items in de vorm van tabbladen niet aan de bovenzijde van de pagina, maar aan de rechterkant van de pagina in een uitrolvenster.

Soms vragen wij patiënten een vragenlijst in te vullen ter voorbereiding van een afspraak.

Controleer of de instellingen voor notificaties in MijnRevalidatieFriesland juist zijn ingesteld. Het kan ook zijn dat e-mails van MijnRevalidatieFriesland in uw spam (ongewenste e-mail) terecht komen. Zijn de instellingen juist ingesteld en heeft u de berichten niet in uw spam gevonden, neem dan contact op met de locatie waar u in behandeling bent.

AAlle patiënten voor wie een afspraak staat gepland of die in het verleden een afspraak bij Revalidatie Friesland hebben gehad, kunnen inloggen op MijnRevalidatieFriesland.

Dat is mogelijk, dit kan door in het e-consult op de paperklip te klikken.

U krijgt binnen vijf werkdagen antwoord van uw revalidatiearts. Let op: het e-consult is niet geschikt voor spoed. Bel bij spoed altijd naar de locatie waar u in behandeling bent of de huisarts.

Via e-consult kunt u direct een vraag stellen aan uw revalidatiearts, zonder dat u daarvoor hoeft te bellen of naar Revalidatie Friesland te komen. U kunt via het e-consult geen vragen stellen aan uw behandelaars. Het e-consult is ook niet geschikt voor spoedvragen.

In Mijn dossier kunt u gedeeltes van uw medische gegevens bekijken (correspondentie, behandeldoelen, behandelverslagen en revalidatieplan). Mijn dossier geeft geen volledige inzage in uw medisch dossier. Maar u hebt hier wel recht op. Wilt u uw medisch dossier lezen? Dan kunt u een kopie opvragen bij het secretariaat.

De onderdelen in uw medisch dossier moeten in samenhang beoordeeld worden met andere bevindingen en uitslagen. Ook kunnen er onderdelen zijn die nadere uitleg vragen. We raden u aan niet zelf conclusies te trekken uit uw medische gegevens, maar contact op te nemen met uw revalidatiearts.

Alle patiënten die voor een consult of behandeling bij Revalidatie Friesland zijn geweest of voor wie in de toekomst een afspraak gepland staat, kunnen inloggen in MijnRevalidatieFriesland. Correspondentie wordt getoond vanaf 7 april 2017.

MijnRevalidatieFriesland werkt goed op de laatste versies van Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari en Android Browser.

U kunt MijnRevalidatieFriesland gebruiken op:
• Windows computer (Windows 7 of hoger)
• Apple computer (MacBook, iMac)
• Tablets (iPad vanaf versie 2, iPad mini, Nexus 7, Samsung Tab)
• Smartphone

U moet dan wel de juiste browser gebruiken.

Wat u invult op MijnRevalidatieFriesland komt in uw dossier en is zichtbaar voor uw behandelteam. Denk hierbij aan de vragenlijsten, de e-consulten en de aantekeningen.

Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om, conform de Wet bescherming persoonsgegevens. U kunt zelf bijdragen aan een veilig gebruik van MijnRevalidatieFriesland. Bekijk onze tips.

Bepaal of het probleem te maken heeft met uw DigiD. Ga in dat geval naar de website van DigiD. Voor technische problemen kunt u terecht bij de helpdesk. De helpdesk is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op (088) 580 15 80.

Als u geen gebruik maakt van MijnRevalidatieFriesland wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd. Gegevens worden niet automatisch opgeslagen. Bent u bijvoorbeeld bezig met het invullen van een vragenlijst en u wordt automatisch uitgelogd, dan moet u de vragenlijst opnieuw invullen.

Klik op de knop ‘Inloggen’ op onze website (rechtsboven) en log in met uw DigiD met sms-functie of de DigiD app.’ Vanaf september 2023 is het niet meer mogelijk om de sms-functie te gebruiken, ons advies is dan ook om in te loggen met de DigiD app.

• een computer of tablet met internetfunctie
• een DigiD met sms-functie of de DigiD app
• een mobiele telefoon