Duurzame bedrijfsvoering

Revalidatie Friesland zet zich in voor duurzame gezondheid door effectieve, efficiënte en milieuvriendelijke behandeltrajecten aan te bieden. Voor de periode 2022-2050 hebben we een portefeuilleroutekaart opgesteld om de CO2-uitstoot van ons vastgoed te verminderen. Maatregelen zoals energiemonitoring, toepassing van LED-verlichting, en verbetering van klimaatinstallaties dragen bij aan deze reductie.

Energie-efficiënte technologieën

De organisatie investeert in energiebesparende technologieën zoals zuinige ventilatoren, vrije koeling voor serverruimtes, en vervanging van reguliere verlichting door LED-verlichting, wat heeft geleid tot een 10% lager energiegebruik dan in 2022.

Elektrische auto’s

In 2022 zijn onze dieselauto’s vervangen door elektrische en hybride auto’s. Op termijn worden ook de hybride auto’s vervangen door elektrische auto’s. Het parkeerterrein in Beetsterzwaag is uitgebreid met meer laadpalen.

Wegwerpbekers

In 2023 zijn we gestopt met werkwerpbekers.

Eten en drinken

In onze keuken zijn in 2023 duurzame maatregelen doorgevoerd. We gaan voedselverspilling tegen door het aanpassen van portiegroottes en bieden meer vega-gerechten aan.

Biodiversiteit

Op onze eigen terreinen is ruimte voor biodiversiteit. In Beetsterzwaag zaaiden we wilde bloemenmengsels en we gebruiken geen bestrijdingsmiddelen.